Woensdag 10 juni staat Baflo in het teken van inline-skaten

Dan organiseert ijsclub Baflo een inline-skate wedstrijd in het kader van de Powerslide Inline Skate Competitie en een clinic met een toertocht voor schoolkinderen.
De wedstrijd wordt georganiseerd in samenwerking met Powerslide, Pellikaan Schaatsen in Den Andel en het KNSB Gewest Groningen.
De Powerslide Inline Skate Competitie bestaat uit een aantal wedstrijden die in Noord-Nederland onder auspiciën van de KNSB wordt georganiseerd.
Vorig jaar is de finale van deze competitie met succes georganiseerd in Baflo. Het bestuur van de ijsclub heeft daarom besloten deze wedstrijd dit jaar weer op de kalender te plaatsen.
Vorig jaar deden ruim 50 wedstrijdrijders mee uit geheel Nederland. Dit jaar worden er ongeveer 70 rijders verwacht. Het deelnemersveld bestaat uit pupillen, junioren, kadetten, c-rijders en masters, zowel vrouwen als mannen.
Voor de rijders zijn deze wedstrijden zeer belangrijk om door te stoten naar de landelijke top en voor het publiek altijd spectaculair om te zien.
Dit jaar is gekozen voor het parcours Stationsweg, Emmastraat, Willem de Zwijgerstraat en Julianalaan. De start en finish is bij café Beuving en begint om 18.00 uur.

Finale Powerslide inline skate wedstrijd - 165

Finale Powerslide inline skate wedstrijd - 149

Finale Powerslide inline skate wedstrijd - 152

Clinic en toertocht voor schoolkinderen
Voorafgaande aan de wedstrijd is er woensdagmiddag tussen 14.00 en 16.15 uur voor de schoolkinderen van 8 t/m 12 jaar van de basisscholen in Baflo, Rasquert en Den Andel een inline-skate clinic met een toertocht.
De kinderen kunnen dan kennis maken en ervaren hoe leuk het is deze port te beoefenen. En natuurlijk ook om hen een leuke middag te bezorgen met het skaten in een beschermde omgeving, omdat de afgelopen winter van schaatsen op natuurijs niets is gekomen.
Ervaren trainers, onder leiding van trainer-coach Albert Bakker en marathonschaatster Nienke Pellikaan gaan de kinderen les geven.
Skeelers en beschermingsmateriaal is in beperkte mate aanwezig, maar hebben de kinderen zelf skeelers, dan adviseren we het eigen materiaal mee te nemen. Een helm dragen tijdens de clinic is verplicht.
Deelname en gebruik van het beschermingsmateriaal is gratis en de kinderen hoeven geen lid te zijn van de ijsclub.
Tijdens- en na afloop van de clinic of toertocht krijgt ieder kind een hapje en drankje aangeboden om even bij te komen van de inspanning.
De plek waar dit plaats gaat vinden is op het wedstrijdparcours van de ‘Powerslide Inline Skate Competitie’. De clinic en start van de toertocht is in de Stationsweg ter hoogte van café Beuving.
Het parcours is tijdens deze activiteiten afgesloten voor het doorgaande verkeer.

Hoe en waar kunnen de kinderen worden opgegeven?
Op de scholen liggen flyers met informatie. De kinderen kunnen worden aangemeld via e-mail: npoortinga@welstad.nl of 06-36557701. En via het e-mail van de secretaris van ijsclub Baflo: witteveenwim@ziggo.nl
Geef hierbij ook aan als je wel of geen materiaal hebt. (skeelers, helm, pols/knie/ elleboog bescherming). Wij adviseren eigen skeelers en beschermingsmateriaal mee te nemen.
Aanmelden kan tot uiterlijk 7 juni
Hou ook de website van de ijsclub in de gaten voor info: www.ijsclubbaflo.nl