BEDANKT vrijwilligers, verkeersregelaars, EHBO, bedrijven en instanties!

Wat hebben we woensdag 10 juni j.l. genoten van een prachtig inline-skate evenement in Baflo.
’s Middag begon het met een inline-skate clinic en een toertocht. Hier deden een groot aantal kinderen vol enthousiasme aan mee. De deelname was boven verwachting. Fantastisch wat de kinderen deze middag presteerden en wat een plezier hadden ze! De manier van les geven door Mariet Bakker heeft daar heel veel aan bijgedragen.
Mariet Bakker, zelf wedstrijdrijdster ‘s avonds, verzorgde samen met buurtsportcoach Nik Poortinga van de gemeente Winsum de clinic op een speelse manier en dit viel zeer in de smaak bij iedereen.
Mariet is werkzaam in het onderwijs en geeft daarnaast inline-skate training bij YVG op de baan in Ten Boer en dat was te merken want je hoorde regelmatig enthousiaste reacties van de kinderen.
Er werd begonnen met allerlei basistechnieken en daarna konden de kinderen nog een toertocht rijden over het wedstrijdparcours. Tussendoor werd er nog even een frisje gedronken en na afloop een patatje gegeten. Toen het afgelopen was vroegen de kinderen aan Mariet: ‘Wanneer kunnen we weer meedoen….?” Nou wat de ijsclub betreft gaan we dit volgend jaar zeker weer organiseren.
De wedstrijden ‘s avonds voor de Powerslide Inline Competitie waren in alle categorien vol spanning.
Er werd stevig strijd geleverd door de rijders om uit te maken wie er met de prijzen en de bloemen naar huis zouden gaan.
IJsclub Baflo heeft dit zeer geslaagde evenement tot een succes kunnen maken mede dankzij alle vrijwilligers, verkeersregelaars, EHBO mensen en niet te vergeten onderstaande bedrijven en instanties.

Speciale dank gaat uit naar de mensen van café Beuving die voor een zeer gastvrije ontvangst zorgden en klaar stonden als dat nodig was, hulde.
Onze dank gaat tevens uit naar de bewoners langs- en in de buurt van het parcours en bereid waren mee te werken aan het autovrij houden van het parcours.
De wedstrijdjury van de KNSB was zeer content met de organisatie en wil graag volgend jaar weer terug komen naar Baflo om weer een mooie wedstrijd in Baflo te laten organiseren door de ijsclub.

• Schildersbedrijf Cleveringa
• Autobedrijf Bolhuis