Laat de winter maar komen …..

IJsclub Baflo is klaar met de voorbereidingen voor de winter, de baan is gereed. Heeft u de schaatsen al uit het vet gehaald en laten slijpen? Dan bent u er dus ook klaar voor om uw baantjes te trekken en daarna misschien te genieten van een warme kop chocola in het clubhuis. Laat nu de vorst maar komen.
Het bestuur en vrijwilligers zijn de afgelopen maanden druk geweest de ijsbaan gereed te maken voor de komende winter. Het clubhuis is opgeknapt, alle kozijnen, deuren en hekwerk zijn geschilderd, en er zijn nieuwe ramen geplaatst. Het bestuur dankt alle vrijwilligers die het afgelopen jaar hun inzet hebben getoond.
Half november is begonnen met het onder water zetten van de baan. Dat verliep niet zo soepel omdat de watertoevoer vanuit de Andelstermaar stagneerde. De pomp moest dagelijks vijf tot zes keer opgestart worden, na krap een uurtje was het niveau in de toevoersloot alweer zover gezakt dat de pomp afsloeg. Maar het is weer gelukt en er kan wat het bestuur betreft worden geschaatst. Nu nog de medewerking van koning winter…..

Wim Witteveen