Archief op 29 mei 2017

De vonken vliegen er af op 21 juni in Baflo

Woensdag 21 juni a.s. wordt door ijsclub Baflo de jaarlijkse inline-skate wedstrijd in het
kader van de Powerslide Inline Competitie georganiseerd in samenwerking met
Powerslide, Pellikaan Schaatsen in Den Andel en het KNSB Gewest Groningen.

Deze wedstrijd is de vierde wedstrijd van de zes in de reeks van de Powerslide Inline Competitie 2017.
De wedstrijden in deze competitie die in Noord-Nederland worden gehouden zijn voor de rijders zeer belangrijk om door te stoten naar de landelijke top. Het publiek kan genieten van erg spectaculaire wedstrijden waar de vonken vanaf vliegen met zeer getalenteerde rijders. Schaatsers die nu aan de wereldtop hun prestaties leveren, begonnen hun carrière vaak via deze wedstrijden.

Vorig jaar deden zo’n ruim 60 wedstrijdrijders mee uit geheel Nederland. Deze wedstrijden zijn bij de rijders zo populair dat de deelname weer groter zal zijn dan vorig jaar.

Het deelnemersveld bestaat uit pupillen, kadetten, senioren B en masters, zowel vrouwen als mannen.

Dit jaar is weer gekozen voor het parcours Stationsweg, Emmastraat, Willem de Zwijgerstraat en Julianalaan.
De start en finish is bij café Beuving en begint om 18.00 uur.

Clinic voor kinderen van de basisscholen

Voorafgaand aan de wedstrijd organiseert IJsclub Baflo deze woensdagmiddag tussen 14.00 uur en 16.00 uur een skate clinic met een kleine toertocht voor de schoolkinderen van de basisscholen. De kinderen die mee willen doen moeten om 13.30 uur aanwezig zijn bij café Beuving.

Zij kunnen dan op een speelse manier kennis maken met deze sport. Aan de clinic kunnen kinderen meedoen in de leeftijd van plus minus 8 t/m 12 jaar die geen of weinig ervaring hebben in het inline-skaten.

Kinderen van de basisscholen in Baflo en Rasquert kunnen hier aan meedoen en hoeven geen lid te zijn van de ijsclub en is bovendien geheel gratis.

Niet in het bezit van skates? Dat is geen probleem, deze zijn bij de clinic aanwezig evenals beschermingsmateriaal.

De kinderen die in bezit zijn van een eigen helm kunnen deze het beste meenemen, want een helm dragen tijdens de clinic is wel verplicht. Het gebruik van het beschermingsmateriaal is ook gratis.

Hapje en drankje

Na afloop van de clinic krijgt ieder kind een hapje en drankje aangeboden.

Opgeven?

De flyers waar de kinderen zich  mee kunnen opgeven voor de clinic komen op school te liggen.
Deze kunnen worden ingeleverd bij Nico Buurma, Marijkelaan 39a, Baflo of aanmelden per e-mail: buurtjes67@ziggo.nl