Archief op 18 december 2017

IJsclub Baflo gastvrij voor de wandelaars van de ‘SintJan Winterwandeling’

Hoewel er niet kon worden geschaatst was het zondag 17 december 2017 een gezellige drukte op de de ijsbaan ‘t Olhof in Rasquert. De wandelaars die meededen aan de wandeling ‘SintJan Winterwandeling’ waren gestart in Warffum en hadden een tocht voor de boeg naar Kloosterburen. Na de eerste etappe van 10 kilometer konden zij op de ijsbaan van ijsclub Baflo een  tussenstop maken.

SintJan Wandeltocht

Ondanks de gladheid onderweg was de deelname behoorlijk groot. De gladheid zorgde wel wat voor enige vertraging maar de stemming onder de wandelaars leed er niet onder.

SintJan Wandeltocht

Het werd een zeer geslaagde tussenstop tijdens de winterwandeling SintJan Winterwandeling in onze kantine van het clubhuis aan de ijsbaan ’t Olhof te Rasquert. Meer dan 100 wandelaars kwamen afgelopen zondag binnen om te genieten van een kop koffie, kwast, thee of warme chocolade met slagroom. Vele wandelaar verkozen het terras voor de kantine, waar de zon vol op scheen, boven de kantine. Die was ondertussen ook al aardig volgelopen. Op het terras konden de wandelaars even bijkomen en daar genieten van een heerlijke temperatuur in de zon.

SintJan Wandeltocht

Lekker op het terras bijkomen in het lekkere zonnetje.

Maar ook in de kantine was het goed toeven onder genot van een drankje.

Dankzij de inzet van de vrijwilligers verliep het allemaal prima en konden de wandelaars vervolgens met blije gezichten de wandeling voortzetten richting Eenrum waar zij de volgende stop hadden.

Foto’s: Ricardo Damminga

Voor meer foto’s kijk hier!

Schaatsen kunnen uit het vet voor de leden van ijsclub Baflo

Zaterdag 23 december 2017 van 18.00 – 20.30 uur kunnen alle leden van ijsclub Baflo GRATIS gaan schaatsen op de kunstijsbaan van Kardinge te Groningen.

Ouders opgelet!
Dit is een mooie gelegenheid om samen met uw kinderen op een voordelige manier en met het hele gezin te gaan schaatsen, tenminste als u in het bezit bent van een ledenkaart voor het seizoen 2017-2018 van ijsclub Baflo.

Toertocht voor de kinderen
Voor de kinderen in de leeftijd van de basisschool is er een toertocht. Na afloop krijgen de deelnemers een medaille mee naar huis. Het is niet verplicht om met de toertocht mee te doen, de kinderen kunnen ook gewoon vrij schaatsen.

Gezelligheid en plezier staat voorop deze avond.

U kunt op eigen gelegenheid naar Kardinge gaan, dus vooraf aanmelden is niet nodig. Belangrijk is wel om je lidmaatschapskaart van ijsclub Baflo van het seizoen 2017-2018 mee te nemen. Iedereen wordt bij de ingang geregistreerd van welke vereniging u lid bent.

Graag tot ziens in Kardinge, want bewegen is gezond, ook op het ijs!