Archief op 14 maart 2014

Graspop Vol_G(r)as; Groninger Kampioenschappen zitmaaierrace 2014 dit jaar op de ijsbaan ’t Olhof te Rasquert

De Groninger Kampioenschappen Zitmaaierrace zullen dit jaar zal op een nieuwe locatie gereden worden te weten de ijsbaan ’t Olhof te Rasquert. Deze locatie biedt de ruimte voor het aanleggen van een grotere en nog spectaculairder parcours en meerdere randactiviteiten.

Wat begonnen is als een demonstratie begint een waar evenement te worden, de Groninger Kampioenschappen Zitmaaierrace. Op 10 mei, een week voorafgaand aan het Graspop Festival, heeft de Graspop organisatie dit evenement gepland.

Dit jaar verwacht de organisatie een nog groter deelnemersveld met zowel deelnemers van het Twents Zitmaaier Team (TZT), het inmiddels opgerichte Zitmaaier Team Baflo (ZTB) en ‘vrije’ rijders (niet TZT of ZTB) .
Voor meer informatie zie: www.graspop-festival.nl.

Shorttrackster Noëlle Buurma, talentvol lid ijsclub Baflo, weet wat ze wil

Noëlle Buurma is 14 jaar, woonachtig in Baflo en lid van onze ijsclub. Ze heeft in januari van dit jaar haar debuut gemaakt op de Nederlandse kampioenschappen shorttrack. Noëlle is junior C en lid van Shorttrack Groningen. Tijdens het Nederlandse kampioenschap werd ze op de 500 meter vijfde en eindigde in het eindklassement als achtste. Maar ze wil meer en daar doet ze ook alles aan. Haar doel is het behalen van de nationale titel bij de senioren en misschien nog wel hoger. Meer lezen