Archief op 26 mei 2016

Gratis clinic en toertocht voor schoolkinderen

combiskateLOGO IJSCLUB BAFLO ZW

Op woensdag 8 juni a.s. organiseert ijsclub Baflo voor de schoolkinderen van 8 t/m 12 jaar van de scholen in Baflo, Rasquert en Den Andel een inline-skate clinic en een toertocht in Baflo.

IJsclub Baflo organiseert deze clinic en toertocht om de kinderen kennis te laten maken met deze sport en natuurlijk om hen een leuke middag te bezorgen, want afgelopen winter is wederom van schaatsen op natuurijs niets gekomen.

Aan de clinic kunnen kinderen meedoen die geen- of weinig ervaring hebben in het inline-skaten.

De plek waar dit gaat plaats vinden is op het wedstrijd parcours van de ‘Powerslide Inline Skate Competitie’ wedstrijd die vanaf 18.00 uur wordt gehouden.

De kinderactiviteit begint om 14.00 uur en duurt tot ongeveer 16.00 uur. De kinderen moeten 13.30 uur aanwezig zijn en zich melden bij café Beuving in de grote zaal.

De clinic en start van de toertocht is in de Stationsweg ter hoogte van café Beuving. Het parcours is tijdens deze clinic en toertocht afgesloten voor het doorgaande verkeer.

Ieder kind van een basisschool in Baflo, Rasquert en Den Andel kan hier aan mee doen zonder dat ze lid moeten zijn van de ijsclub en is geheel gratis.

De kinderen hoeven niet in het bezit te zijn van skates, deze zijn bij de clinic aanwezig evenals beschermingsmateriaal.

Mariet Bakker, trainster bij YVG, gaat deze clinic samen met collega trainsters begeleiden en les geven.

De kinderen die in bezit zijn van een helm kunnen deze het beste meenemen, want een helm dragen tijdens het inline-skaten is wel verplicht.

Skates, helmen, pols- en kniebeschermers zijn wel aanwezig voor wie deze niet heeft. Deelname en gebruik van het beschermingsmateriaal is gratis.

Hapje en drankje

Tijdens- en na afloop van de clinic of toertocht krijgt ieder kind een hapje en drankje aangeboden.

Opgeven?

Op de scholen liggen flyers klaar waar de kinderen zich mee kunnen opgeven.

Deze kunnen worden ingeleverd bij Nico Buurma, Marijkelaan 39a, Baflo of aanmelden

per e-mail: buurtjes67@ziggo.nl

Noordelijke skeelertoppers aan de start in Baflo

Woensdag 8 juni a.s. wordt in Baflo de inline-skate wedstrijd in het kader van de Powerslide Inline Competitie georganiseerd door ijsclub Baflo in samenwerking met Powerslide, Pellikaan Schaatsen in Den Andel en het KNSB Gewest Groningen.

Deze wedstrijd is de derde wedstrijd als onderdeel van de Powerslide Inline Competitie.
Deze competitie bestaat uit een aantal wedstrijden die in Noord-Nederland worden georganiseerd.

Finale Powerslide inline skate wedstrijd - 165

Vorig jaar deden zo’n ruim 60 wedstrijdrijders mee uit geheel Nederland. Dit jaar zal de deelname weer groter zijn omdat deze wedstrijden bij de rijders zeer populair zijn.

Deze inline-skate wedstrijden zijn voor de rijders ook heel belangrijk om door te stoten naar de landelijke top en voor het publiek erg spectaculair om bij te wonen.

Het deelnemersveld bestaat uit pupillen, kadetten, senioren B en masters, zowel vrouwen als mannen.

Dit jaar is weer gekozen voor het parcours Stationsweg, Emmastraat, Willem de Zwijgerstraat en Julianalaan.
De start en finish is bij café Beuving en start om 18.00 uur.

Kalender Powerslide inline skate competitie 2016

De Powerslide competitie is een regionale inline-skate competitie, met toppers en talenten uit de drie noordelijke provincies.
Er word in verschillende categorieën gestart, van pupillen tot masters, waarbij de eerste categorie begint om 18.00 uur.

Powerslide Inline Competitie 1 dinsdag 10 mei in Haulerwijk

Powerslide Inline Competitie 2 woensdag 25 mei in Alteveer

Powerslide Inline Competitie 3 woensdag 8 juni in Baflo

Powerslide Inline Competitie 4 woensdag 15 juni Surhuisterveen

Powerslide Inline Competitie 5 woensdag 22 juli in Nijelamer

Powerslide Inline Competitie 6 woensdag 31 augustus in Haulerwijk

Finale Powerslide Inline Competitie woensdag 07 september in Alteveer

Entree is gratis.
Alle relevante wedstrijdinformatie omtrent de Powerslide Competitie is beschikbaar via www.schaatsen.nl.