Gratis clinic en toertocht voor schoolkinderen

combiskateLOGO IJSCLUB BAFLO ZW

Op woensdag 8 juni a.s. organiseert ijsclub Baflo voor de schoolkinderen van 8 t/m 12 jaar van de scholen in Baflo, Rasquert en Den Andel een inline-skate clinic en een toertocht in Baflo.

IJsclub Baflo organiseert deze clinic en toertocht om de kinderen kennis te laten maken met deze sport en natuurlijk om hen een leuke middag te bezorgen, want afgelopen winter is wederom van schaatsen op natuurijs niets gekomen.

Aan de clinic kunnen kinderen meedoen die geen- of weinig ervaring hebben in het inline-skaten.

De plek waar dit gaat plaats vinden is op het wedstrijd parcours van de ‘Powerslide Inline Skate Competitie’ wedstrijd die vanaf 18.00 uur wordt gehouden.

De kinderactiviteit begint om 14.00 uur en duurt tot ongeveer 16.00 uur. De kinderen moeten 13.30 uur aanwezig zijn en zich melden bij café Beuving in de grote zaal.

De clinic en start van de toertocht is in de Stationsweg ter hoogte van café Beuving. Het parcours is tijdens deze clinic en toertocht afgesloten voor het doorgaande verkeer.

Ieder kind van een basisschool in Baflo, Rasquert en Den Andel kan hier aan mee doen zonder dat ze lid moeten zijn van de ijsclub en is geheel gratis.

De kinderen hoeven niet in het bezit te zijn van skates, deze zijn bij de clinic aanwezig evenals beschermingsmateriaal.

Mariet Bakker, trainster bij YVG, gaat deze clinic samen met collega trainsters begeleiden en les geven.

De kinderen die in bezit zijn van een helm kunnen deze het beste meenemen, want een helm dragen tijdens het inline-skaten is wel verplicht.

Skates, helmen, pols- en kniebeschermers zijn wel aanwezig voor wie deze niet heeft. Deelname en gebruik van het beschermingsmateriaal is gratis.

Hapje en drankje

Tijdens- en na afloop van de clinic of toertocht krijgt ieder kind een hapje en drankje aangeboden.

Opgeven?

Op de scholen liggen flyers klaar waar de kinderen zich mee kunnen opgeven.

Deze kunnen worden ingeleverd bij Nico Buurma, Marijkelaan 39a, Baflo of aanmelden

per e-mail: buurtjes67@ziggo.nl